תחרות מדענים ומפתחים צעירים 2012

תלמידי יאסא זוכים בתחרות

תלמידי יאסא זוכים בתחרות

עמית שפרן, תלמידת מגמת הרוח, זכתה בתחרות במקום השני. הפרס כולל מלגת לימודים וכן השתתפות בתחרות של מדינות ה-OECD אשר תתקיים השנה בסתיו, בברטיסלבה. נושא עבודתה:קמיע מאגי TS K1.165 מגניזת קהיר: מבוא, מהדורה מדעית ופירוש. הגניזה הקהירית היא אוסף עצום של כתבי-יד יהודיים, שנמצאו בעליית גג של בית הכנסת "אבן-עזרא, בקהיר. רוב החומר הוא מן המאות ה-13-10, תקופה שנשתמרו ממנה אך מעט כתבי-יד יהודיים. מנחה העבודה: פרופ' גדעון בוהק, אוניברסיטת תל-אביב.

עמית כהנא, תלמיד מגמת הרוח, זכה בתחרות במקום השני. הפרס כולל מלגת לימודים וכן השתתפות בתחרות הבינלאומית ISEF, שתתקיים בארה"ב בחודש מאי, בחסות חברת אינטל. נושא עבודתו: הסינמטוגרפיה הפסיכוסכמתית של בחירה חופשית. העבודה נסבה סביב השאלה: האם הסינמטוגרפיה של סרט העוסק בבחירה חופשית היא סכמתית?

שירה הברמן, תלמידת מגמת ביולוגיה. זכתה בתחרות בציון לשבח על עבודתה, ותשתתף בקיץ במחנה מדענים צעירים בגרמניה. נושא עבודתה: "מעורבותו של הציטוקין אינטרלאוקין-1 (IL-1) במחלת אלצהיימר". מנחה העבודה: פרופ' רז ירמיה. האוניברסיטה העברית, ירושלים.

התחרות הארצית מתקיימת זו שנה 15 כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע החל סמוך ליום הולדתו של אלברט אינשטיין והיא חלק מתכנית הפיתוח של האיחוד האירופי ושל התחרות היוקרתית ISEF המתקיימת בארה"ב בחסות אינטל. השנה התחרו בגמר 45 עבודות גמר (בהיקף של 5 יח"ל) ומתוכן ייצגו את יאסא עבודות של 11 תלמידי י"ב, במגוון רחב של נושאים. שלושה מתלמידינו זכו בפרסים, בטקס מרגש שהתקיים במשכן כנסת ישראל ביום 13.3.2012. עמית שפרן, תלמידת מגמת הרוח, זכתה בתחרות במקום השני. הפרס כולל מלגת לימודים וכן השתתפות בתחרות של מדינות ה-OECD אשר תתקיים השנה בסתיו, בברטיסלבה. נושא עבודתה:קמיע מאגי TS K1.165 מגניזת קהיר: מבוא, מהדורה מדעית ופירוש. הגניזה הקהירית היא אוסף עצום של כתבי-יד יהודיים, שנמצאו בעליית גג של בית הכנסת "אבן-עזרא, בקהיר. רוב החומר הוא מן המאות ה-13-10, תקופה שנשתמרו ממנה אך מעט כתבי-יד יהודיים. מנחה העבודה: פרופ' גדעון בוהק, אוניברסיטת תל-אביב. עמית כהנא, תלמיד מגמת הרוח, זכה בתחרות במקום השני. הפרס כולל מלגת לימודים וכן השתתפות בתחרות הבינלאומית ISEF, שתתקיים בארה"ב בחודש מאי, בחסות חברת אינטל. נושא עבודתו: הסינמטוגרפיה הפסיכוסכמתית של בחירה חופשית. העבודה נסבה סביב השאלה: האם הסינמטוגרפיה של סרט העוסק בבחירה חופשית היא סכמתית? שירה הברמן, תלמידת מגמת ביולוגיה. זכתה בתחרות בציון לשבח על עבודתה, ותשתתף בקיץ במחנה מדענים צעירים בגרמניה. נושא עבודתה: "מעורבותו של הציטוקין אינטרלאוקין-1 (IL-1) במחלת אלצהיימר". מנחה העבודה: פרופ' רז ירמיה. האוניברסיטה העברית, ירושלים.

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights