חטיבת הביניים


"חיים שאין בהם חקירה לא כדאי לו לאדם לחיותם"
אפלטון (מתוך האפולוגיה)

חטיבת הביניים של התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות שואפת להפגיש את סקרנותם הטבעית של תלמידיה בהזדמנויות אינספור להרחבת דעת ולקניית חכמה בשלל תחומי הדעת ומשעולי החכמה בביה"ס. תלמידים הניחנים בחדוות למידה ובנכונות לעבודה מאומצת מוצאים בחטיבה בית וכתובת להתפתחות מקפת ומרובת ערוצים, המעודדת על ידי צוות מורים מסור המלמד מתוך אהבה למלאכת החינוך ובתשוקה לתחומי הדעת הנלמדים בביה"ס. חטיבת הביניים מבוססת על ערכי המצוינות, המנהיגות והתרומה לקהילה, בדומה לחטיבה העליונה של בית הספר.

אנו מאמינים שתקופת הלימודים בחטיבת הביניים צריכה לאפשר לתלמיד לעצב את זהותו בסביבה תומכת, מעשירה ומאתגרת. מטרתנו היא לחשוף את התלמידים לתחומי דעת מגוונים ולאפשר להם להעמיק, לבחון, לברור ולבסוף גם לבחור בכיוון שבו הם מעוניינים להתמקד בהמשך לימודיהם בחטיבה העליונה. תכניות הלימודים הן ייחודיות, והן מפותחות בבית הספר ובמרכז הישראלי למצוינות בחינוך.


מטרות החינוך של בית הספר:

  • טיפוח האחריות האישית, המשמעת העצמית והמאמץ השיטתי והמתמשך למיצוי יכולות התלמידים, ולהגעה להישגים יוצאי דופן לטובתם ולטובת הקהילה, תוך עידוד הצניעות והענווה.
  • עידוד המעורבות החברתית והתרומה לקהילה, וטיפוח מנהיגות שתעצב את החברה ואת עתידה.
  • יצירת סביבה לימודית מאתגרת המקנה השכלה רחבה, מעמיקה ובעלת משמעות בתחומי הדעת השונים, בהקשר תרבותי וערכי-הומניסטי.
  • הקניית היכרות עם דרך החשיבה האופיינית לתחום הנלמד, בהקשר התרבותי הרחב.
  • הקניית ידע מתקדם והבנה של הקשרי-על ושל מבנים אוניברסאליים בתחום ההתמחות (ההצטיינות), לצד עידוד הגישה הבין-תחומית המשלבת הקשרים בין תחומי הדעת השונים.
  • עידוד לחשיבה עצמאית וביקורתית וטיפוח הסקרנות, היוזמה והמקוריות המחשבתית והביצועית בתחומי הדעת השונים ובחיי היום-יום.
  • הקניית כישורים וטיפוח הרגלים של שקילת ההשלכות החברתיות והמוסריות של מעשי התלמידים בכלל ומעשיהם בתחום ההתמחות המקצועית שלהם בפרט.
  • פיתוח חומרי למידה וכתיבת תוכניות חינוכיות בתחום החינוך למצטיינים ולמחוננים.

פעילות החטיבה נתמכת על ידי עיריית ירושלים, הקרן לירושלים וקרן מתנאל

 

 

חטיבת הביניים פתחה את שעריה ב-31.8.2017, לאחר כשמונה חודשי הכנה. מורי חטיבת הביניים נבחרו מבין מורי החטיבה העליונה, תוך צירוף של כוחות חדשים בעלי התמחות בהוראה בגיל זה. החטיבה נמצאת בתוך בית הספר היסודי גואטמלה שנמצא בקריית מנחם, ומקיימת איתו שיתופי פעולה רבים. בשנים הקרובות יבנה מבנה קבע בקמפוס התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, והחטיבה תעבור אליו. תלמידי החטיבה לומדים בימי שישי, פעם בשבועיים, בקמפוס התיכון. בחטיבה שתי כיתות בכל שכבה, ובהם עד 30 תלמידים לכיתה. הרכב התלמידים מבוסס על כ- 30 תלמידים תושבי ירושלים וכ-30 תלמידים מחוץ לירושלים, תוך ייצוג של תלמידים מאוכלוסיות שונות, ושמירה על שוויון מספרי בין בנות לבנים.


תהליך קבלה לשנת תשפ"ה


תלמידות ותלמידים שיתחילו את לימודיהן/ם בשנת תשפ"ה (2024-2025) בכיתה ז' – מוזמנות/ים למלא פרטים בטופס זה, ואנו ניידע אתכן/ם עם פתיחת ההרשמה לתהליך הקבלה ליאסא.
*ההרשמה לתהליך הקבלה לחט"ב מיועדת לתלמידים שיתחילו את לימודיהם בשנת תשפ"ה (2004-2005) בכיתה ז' בלבד!
 
בשאלות, ניתן לפנות בדוא"ל לעדי שלמון, רכזת תהליך הרישום והעוזרת המנהלית של החטיבה

adi.shalmon@iasa-school.org.il

 


אנו שואפים שכל תלמידי חטיבת הביניים, בהגיעם לכיתה י', ימשיכו את לימודיהם בחטיבה העליונה. יחד עם זאת היקף הלימודים, הרמה הנדרשת והעומס הלימודי בחטיבה העליונה אינם מתאימים לכל תלמיד. על כן במהלך כיתה ט' נקיים הערכה עם תלמידי החטיבה לגבי מידת ההתאמה שלהם לחטיבה העליונה. כמו כן, בחטיבה העליונה התלמידים מתחלקים למגמות. על תלמידי חטיבת הביניים להתקבל למגמה המתאימה להם בחטיבה העליונה. תלמידים שאינם ירושלמים, וירצו להמשיך ללמוד בחטיבה העליונה, יצטרכו לעבור לפנימייה. התלמידים הירושלמים יוכלו לבחור לעשות כן על בסיס מקום פנוי בפנימייה. יש לציין כי המעבר לחטיבה העליונה, לפנימייה או לפנימיית יום (לתלמידים שאינם לנים בפנימייה) כרוך גם בעלות נוספת ומשמעותית של תשלומי הורים בשל היקף השעות והפעילות וכן שירותים נוספים שניתנים לכלל התלמידים (כגון הסעדה).


לבירורים נוספים ניתן ליצור קשר עם

המשרד לאיתור וקבלת מועמדים לתיכון:

02-6755154


 

הפעילות הקהילתית היא אבן יסוד משמעותית בחטיבת הביניים. במסגרת הפעילות הקהילתית תלמידי החטיבה חונכים את תלמידי בית הספר היסודי גואטמלה, עמם אנו חולקים את מבנה ביה"ס.
במסגרת החונכות תלמידי החטיבה מעניקים עזרה לימודית, יוזמים משחקים משותפים ומעבירים פעילויות ערכיות לתלמידי גואטמלה. 

מטרת החונכות היא לייצר קשרים ושיתופי פעולה בין כלל הלומדים במבנה, לחזק את ערכי האחריות והמעורבות החברתית ולאפשר לתלמידים לגלות את החוזקות שלהם ולהעניק באמצעותן לחברה הסובבת. 



שבוע פרויקטים בחטיבת הביניים של התִיכון הישראלי למדעים ולאומנויות


"שבוע פרויקטים" הינו מוסד מיוחד וחשוב בחטיבה, ששורשיו נטועים בשבוע פרויקטים של התיכון. בשבוע זה התלמידים עוסקים בתחומים על פי בחירתם, ושוקעים לתוך חקר, ללא מגבלות של משימות לימודיות נוספות. כמו כן, התלמידים מתנסים במיומנויות של עבודת צוות, למידה עצמאית ומשוב עמיתים.  

לכל שכבה יש נושא ייחודי בו היא עוסקת בשבוע הפרויקטים שלה. לדוגמה: 

  1. שבוע פרויקטים כיתה ז' – שאילת שאלות
  2. שבוע פרויקטים כיתה ח' – "לא טוב היות האדם לבדו"
  3. שבוע פרויקטים כיתה ט'- הוראת עמיתים

בסיום השבוע התלמידים כתבו רפלקציה אישית על תהליך העבודה שלהם, והסיקו מסקנות לגבי המשך עבודתם בשגרה ובשבועות הפרויקטים הבאים.

לתוצרי שבוע פרויקטים בשנת תשפ"א לחצו כאן

 



כימיה – מדעי החומר


שיעורי הכימיה בחטיבת הביניים יאס"א נלמדים במהלך כיתות ז ו-ח במשך מחצית אחת בכל שנה. במשך המחצית התלמידים לומדים 4 שעות שבועיות בכיתה ושיעור מעבדה בהיקף של שעתיים דו שבועי:

בשיעורי אלה התלמידים נחשפים לעולם החומר הן ברמה המאקרוסקופית והן ברמה המיקרוסקופית, תוך הבנת השפעת מבנה החומר על תכונותיו ושימוש בידע מעולם החומר על חיי היום-יום והתפתחות הטכנולוגיה. במהלך לימודי הכימיה ושיעורי המעבדה מושם דגש על הבנת דרכי התפתחותו של המדע והכרת כלי המדע ודרכי עבודתו של המדען וכן על חשיבה והסקת מסקנות מתוך נתונים ותצפיות מפעילויות מעבדה וכן ממקורות מידע שונים.

מיומנות מרכזיות: מיומנויות מדעיות של תהליך החקר, הסקת מסקנות ופיתוח תאוריה ומודל, לצד בניית טיעון, וכתיבה מדעית בדו"ח מעבדה.


פיזיקה


יסודות המכניקה הקלאסית, תנועת גופים, אינטרקציה וכוחות, חוקי ניוטון ועוד נושאים נבחרים בפיזיקה מודרנית. נעבוד על בניית בסיס איתן ללימודי מדעים ולתהליכי חקר, נלמד לשאול שאלות, למדוד, לערוך ניסויים ולנתח אותם.

מיומנות מרכזיות: שאילת שאלות, חיפוש מידע, תהליך החקר, כתיבת דוח מעבדה. מדידות, המרת יחידות.קריאת גרפים, סרטוט גרפים, חישוב ע"פ נוסחה, ניתוח בעיות מילוליות. חוקי ניוטון, תרשימי כוחות. העמקה בנושאים שמרתקים את התלמידים.


לימודי היסטוריה ואזרחות


לימודי ההיסטוריה של העת החדשה המוקדמת, מאז ימי הרנסאנס (מאות 14-15) ועד המהפכה הצרפתית (המאה ה-18), במקביל ללימודי אזרחות, בדגש על דמוקרטיה ומשמעויותיה במדינה המודרנית.

מיומנויות מרכזיות: קריאה ביקורתית של טקסטים, חיפוש ואיתור מקורות מידע, הערכת מקורות מידע והשוואה ביניהם והבחנה במאפיינים ובהטיות של סוגי טקסטים שונים, כתיבת סיכום ותמצות טקסט במילים שלנו, הבחנה בין עיקר לטפל, כתיבת פסקת עמדה מבוססת מקורות וטקסטים.


לימודי השפה הערבית


השפה הערבית, נחשבת לשפה השנייה הרשמית במדינת ישראל, וחשיבותה מתבטאת בכך שהינה גשר תרבותי ומחבר בין כל מרכביה של החברה הישראלית.

השפה הערבית מתחלקת לערבית ספרותית הנחשבת ללשון התרבות של כל דוברי ערבית, ולערבית מדוברת שהיא תלויה באזורים השונים של מדינות ערב שמייצרת כל מיני להגים שונים, כולל כמובן את החברה הערבית במדינת ישראל.

במהלך השנה ניחשף לתכנים רבים ומגוונים לגבי לשון הערבית והשפה, נכיר  מקרוב כל מיני תכנים תרבותיים שקשורים למנהגים ותרבות של העולם הערבי.

  • הלמידה תתמקד בעיקר לפי ספר הלימוד, רוב ניהול השיעורים יהיה בערבית מדוברת ופחות עברית.
  • דרכי למידה בשיעורים- פרונטלי, השתתפות בדיונים, עבודה בקבוצות, פרזנטציות, עבודה עצמית, צפייה בסרטים, לימוד עמיתים, משחקים (Kahoot ועוד)

מטרות הלמידה של הערבית המדוברת והספרותית:

  1. קריאה קולית ודמומה והבנה של מילים וצירופים משפטים וטקסטים קצרים מתחומים שונים.
  2. האזנה והבנה של משפטים דבורים מתחומים שונים.
  3. רכישת אוצר מילים.
  4.  הבעה בעל פה במסגרות שונות של תקשורת ביו אישית.
  5. הבעה בכתב של מילים צירופים ומשפטים תקינים מבחינה לשונית.

תולדות המוסיקה לכיתה ז'


מטרות השיעור: טיפוח של תפיסה תרבותית רחבה דרך חשיפה למגוון עשייה מוסיקלית של יוצרים ויוצרות בעולם, בעבר ובהווה. התנסות מעשית ביצירה, בהלחנה ובביצוע של מוסיקה כאמצעי לביטוי עצמי. פיתוח מיומנויות הקשבה וניתוח של הנשמע.

נלמד אודות גישות שונות ליצירה וביצוע של מוסיקה לאורך ההיסטוריה ועד ימינו. נאזין למגוון רחב של מוסיקה ונפתח מיומנויות של הקבה ושל הבנת הנשמע באמצעות לימוד של מושגי יסוד במוסיקה. כמו כן, נדון בהשבעות של מוסיקה ככלי לשינוי חברתי, נבחן דוגמאות מההיסטוריה המודרנית בישראל ובעולם. פרויקט סיום השנה "מוסיקה מהבית" כל תלמיד/ה יציגו בפני הכיתה או יגישו עבודה בכתב קטע מוסקלי המתחבר לחוויה הבית והמשפחה.


מגמת מוזיקה ח' ו-ט'


מטרות השיעור

  • התנסות בנגינה משותפת בהרכב ורכישת כלים מוסיקליים הכרחיים כגון האזנה הדדית ואקטיבית, נגינת ליווי, החזקת קצב יציב, ונגינת סולואים
  • לצבור ניסיון הופעה על במה ולבנות ביטחון בביצוע מול קהל
  • נגינת קטעים מהנים ומאתגרים שיעזרו לכל אחת ואחד להתפתח באזורים בהם חלש/ה יותר
  • חשיפה לעולם המוסיקה המקצועית דרך כיתות אמן וימי שיא עם מוסיקאים ותיקים ומנוסים

קורס כתיבה אקדמית


מטרת הקורס: הבנה של סוגת הכתיבה האקדמית באמצעות קריאת טקסטים אקדמיים ולמידת עקרונות שיטת הכתיבה האקדמית. במהלך השיעורים נפגש עם מגוון טקסטים אקדמיים מתחומי דעת שונים ממדעי הרוח והחברה ונבחן את האופן הבניית הטקסטים והטיעונים העומדים בליבם. נלמד כיצד לפרק את הטקסט לחלקיו: פסקה, טיעון, דוגמא והסבר וכדומה. נתרגל באופן עצמאי כתיבה של כל אחד ממרכיבי הטקסט האקדמי ונייצר בסוף תהליך העבודה בקורס טקסט חקר עצמאי המבוסס על מקורות והמציג טיעון באופן משכנע על פי כללי הסוגה. 

המחצית הראשונה של השנה תוקדש לקריאה ותרגול של כתיבה אקדמית וללמידת מבנה הטקסט וחלקיו. המחצית השנייה תוקדש לכתיבת עבודת חקר על פי כל כללי הסוגה. במהלך השנה התלמידים/ות ידרשו לעמידה במטלות השוטפות, שיכללו קריאה, כתיבה של טקסטים קצרים והשתתפות בדיון בכיתה.


 


סיכום שבוע פרויקטים בחטיבה 5-9.02.23


♦️ שכבות ז'-ח' עסקו בכתיבת סיפור ילדים📝: התלמידים יצרו וכתבו ספרי ילדים, בנושאים שונים. המציאו עלילה, כתבו ספרים שמנגישים לילדים אירועים היסטוריים, ביוגרפיה של דמות, תיאור של גילוי מדעי או הסבר על תופעה מדעית. התלמידים כתבו את הטקסט על סמך תחקיר שערכו ויצרו איורים ידניים ואיורי בינה מלאכותית אשר ליווי את הספר. בסיום העבודה על תוכן הספר התלמידים יצרו ועיצבו כריכה לספר והכינו דוכן – ובדומה לשבוע הספר הציגו את הספר להורים ולחברים והמליצו עליו בערב סיום שבוע פרויקטים.
♦️ שכבה ט' עסקה בסביבה וקבלת החלטות: התלמידים למדו על קבלת החלטות תוך חקירה ולמידה של מגוון היבטים כמו מדעי המחשב, מתמטיקה, פסיכולוגיה, מדעי המוח וביולוגיה. תהליך החקירה והלמידה כלל בין השאר מפגשים עם מומחים מהקהילה שעוסקים בתחום של קבלת החלטות, משחקי סימולציה, התנסות בתכנות בסיסי וביקור בתערוכה על מדעי המחשב במוזיאון המדע. במהלך השבוע בחרו התלמידים דילמה ברמה האישית או ברמת מדיניות של כיתה/בית ספר/מדינה והציגו אותה במסגרת שולחנות עגולים ("קפה דילמה").

 


סיור מגמת מוסיקה בסטודיו "סדק" 08.01.2023


מגמת המוסיקה של החטיבה יצאה אתמול למרכז העיר למפגש קרוב עם חברי קולקטיב היוצרים ״סדק״ בסטודיו שלהם. הופעות סולו של הויולן והפרפורמר אליק הרפז, הזמרת והיוצרת מאיה פנינגטון, וביצוע משותף של תלמידי המגמה ליצירתו של המלחין אילן ברקני, שנכתבה במיוחד עבור האירוע. בתום המפגש התקיימה שיחה מעניינת עם היוצרים סביב אלתור, מקורות יצירה, חייו של מוסיקאי, קהילה והשראה…שיצאנו עם הרבה ממנה!


פעילות משותפת בין תלמידי יאסא לתלמידי גואטמלה

של הכנת חנוכיות – לכבוד חג חנוכה 12.12.2022


בהמשך לשיתופי הפעולה בין תלמידי חטיבת הביניים לבית ספר גואטמלה, התמקדנו השבוע בפעילות יצירתית לכבוד חג חנוכה: הכנת חנוכיות צבעוניות ומקוריות מחומרים ממוחזרים, הכנת פסיפסים עם דוגמאות הקשורות לחנוכה ועוד פעולות יצירתיות ברוח החג.

 


יום שיא – מדעי רוח 31.10.22


תלמידי ח' וט' שמרחיבים מדעי הרוח נסעו לצפות במחזמר "כנר על הגג" בתל אביב, ולאחריו שמעו מהשחקן הראשי והבמאי נתן דטנר את תובנותיו לגבי הרלוונטיות של המחזה גם בימינו.

קורס בחירה – צילום – שכבה ח' 


במסגרת קורסי הבחירה תלמידים.ות שכבת ח' חזרו ליסודות ולהיסטוריה של הצילום.הרכיבו בעצמם קמרה אובסקורה (חדר חשוך) מצלמות מקרטון המאפשרות התבוננות ותפיסה של המציאות. בהמשך התנסו בהדפסות היליוגרפיות – הדפסות אור של אובייקטים בטכניקה מהמאה ה-19.


כנס המרכז ללימודי רוח בספרייה הלאומית


ביום רביעי 02.03, יצאו תלמידים משכבות ח' וט' שלומדים בהרחבות רוח בימי שישי לכנס של המרכז ללימודי רוח בספריה הלאומית. בכנס התכנסו תלמידי תוכניות מדעי הרוח מכל הארץ ליום של היכרות ולמידה בנושא 'ידידות', לקחו חלק במעגלי דיון והאזינו להרצאה מפי הפילוסוף ד"ר ג'רמי פוגל בנושא ידידות בעבר, בהווה ובעתיד. היה מרתק!

שבוע פרויקטים בחטיבת הביניים של התִיכון הישראלי למדעים ולאמנויות 21-25.11.21


בשבוע זה התלמידים עוסקים בתחומים על פי בחירתם, ושוקעים לתוך חקר, ללא מגבלות של משימות לימודיות נוספות. כמו כן, התלמידים מתנסים במיומנויות של עבודת צוות, למידה עצמאית ומשוב עמיתים. בכל שכבה יש נושא ייחודי שמבוסס על מיומנויות למידה בו היא עוסקת בשבוע הפרויקטים שלה. להלן הנושאים בהם עסקו תלמידה החטיבה השבוע:

תלמידי שכבת ז’ חקרו השבוע – שאילת שאלות: השבוע חיפשנו שאלות בכל דבר ביקרנו במוזיאון ישראל וראינו איזה שאלות יצירות אומנות מעוררות, המשכנו לביקור בגן החיות התנכ"י וניסינו לראות את השאלות שעולות במרחב זה, זכינו להורים שהעשירו אותנו על שאילת שאלות בהקשר לתחומי העיסוק שלהם ומכאן יצאנו לבנות שאלות פוריות ושאלות משנה לנושאים שעניינו אותנו.

תלמידי שכבת ח’ חקרו השבוע – למידה מהצלחה – למידה מכישלון: השכבה יצאה לפעילות במרכז העיר, חיפשה הצלחות וכישלונות בין הטיפות (ועל הדרך נתקלה בצילומים של סדרת טלוויזיה!). לאחר שהתגבשו לקבוצות מחקר בתחומי עניין משותפים בנושא, התלמידים בנו מחוון לעבודה שלהם לאורך השבוע. הם שמעו הרצאות והשתתפו בשיעורים על הצלחות בתחומים שונים בחיים. זכינו לארח את אביאל זרגרי, שחקן בית"ר ירושלים ואסף נחום , דובר בית"ר ירושלים, שסיפרו לנו על הצלחות וכישלונות בספורט. ווג'ד מולה, סיפר לנו את סיפורו האישי על הצלחות וכישלונות בדרך להיות מורה. התלמידים הכירו צורות שונות להצגת תוצרי המחקר שלהם והתנסו בהערכת עמיתים לקראת הצגת התוצרים בערב סיום.

תלמידי שכבת ט’ לקחו חלק בפרויקט מיוחד בשיתוף פעולה עם מוזיאון המדע תחת פרויקט make it open של האיחוד האירופי השכבה התחלקה לשתי קבוצות עיקריות שכל אחת מהן עבדה סביב נושא מרכזי.

קבוצה אחת, חקרה את נושא 'אפס פסולת' הבוחן את ההשלכות האקולוגיות על כדור הארץ התלמידים סיירו בפארק אריאל שרון – בחירייה, השתתפו בפרויקט של "מצילות מזון" וניסו לייצר פרויקטים שיכולים לעודד התנהגות סביבתית נכונה יותר.

הקבוצה השנייה, עסקה בקבלת החלטות כאלמנט מכונן בתחומים שונים. התלמידים בחנו את המשמעות של קבלת החלטות דרך פרספקטיבות שונות ויצרו ייצוגים חזותיים משמעותיים המייצרים חוויה פעילה של קבלת החלטות.


 'האויר שמסביבנו' – מוזיאון המדע שכבת ז 


במסגרת לימודי הכימיה בחטיבה, תלמידי כתה ז יוצאים לפעילות במוזאון המדע בנושא האויר שמסביבנו. במהלך הפעילות הם פוגשים בחנקן נוזלי, בקרח יבש ומנסים לגבור על לחץ האוויר החיצוני.
הפעילויות השונות מאפשרות לתלמידים להתמודד עם השאלות:
– האם קיים ריק?
– מדוע נפח בלון (האויר שבבלון ) קטן -כאשר הוא מוכנס לטמפרטורה נמוכה- וגדל – כאשר מוציאים את האויר שמסביבו.
– מה התהליך שעובר הקרח היבש (תשובה: המראה).
לאחר מכן, בכתה, אנו נעזרים בפעילויות אלה על מנת לבנות את מרכיבי מודל החלקיקים.


 יום שיא של תוכניות "שאר רוח" בספריה הלאומית


ב-8.11 הצטרפו תלמידות בית הספר שלומדות קורס במדעי הרוח ליום שיא של תוכניות "שאר רוח" בספריה הלאומית. במהלך היום התלמידים חקרו את הקשר בין מציאות להמצאה ביצירותיה של דבורה עומר, התנסו בסדנת תיאטרון פלייבק וצפו במופע של שחקני תיאטרון 'פלייגו' – מרכז לאמנויות הפלייבק והאימפרוביזציה.


סיור תלמידי ותלמידות מגמת אמנות – משכבה ט

במוזיאון ישראל  28.10.21



נוער הנרות, גרסת החטיבה, יום הזיכרון לרצח יצחק רבין 2021


במסגרת ציון יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, הוקדשו גם פעילויות חוגי הבחירה ביום זה לנושא.
בחוג "כתיבה יצירתית" של עדן שילוני שמעו התלמידים סקירה קצרה על "רוח הדברים" בחברה הישראלית בתקופה שלפני הרצח, ועל השיח הציבורי שהתפתח בעקבותיו. ההסבר ניתן בדגש על תגובת בני הנוער, על התכנסותם כ"נוער הנרות", על הרצון והנכונות שהם עצמם גילו לשוחח, להביט על מורכבויות, לעשות חשבון נפש חברתי ולגבש מחשבות ודעות עצמאיות משלהם.
לאחר מכן הוזמנו התלמידות והתלמידים להתנסות ולהיות 'נוער נרות' לשעה קלה: הם בחרו סוגיות משמעותיות לחיי החברה הישראלית כיום, התקבצו סביב נרות, ופשוט שוחחו על הנושא. חלקם הביעו את מחשבותיהם באיורים וב"גרפיטי".


סיור פריחה בעין כרם 15.02.2021 – שכבה ח




יום השיא לתלמידי – מדעי הרוח 10.02.2021

במסגרת ההשתתפות של תלמידי מגמת מדעי הרוח מהחטיבה ב'כנס השנתי לתלמידי תוכניות מצטיינים במדעי הרוח' – תחת הכותרת "כל העולם במה", למדנו חלק מהמחזה "חלום ליל קיץ" בהנחיית תלמידי י"ב מתוכניות מצטיינים במדעי הרוח מכל רחבי הארץ, השתתפנו בסדנת ספוקן וורד בהנחיית יונתן בלומנפלד ושמענו שיחה של השחקן ארז דריגס.


26.01.2021 – יום ללא מסכים –

 התלמידות והתלמידים שלנו התבקשו לשלוח תמונות שלהם/ן עושים/ות דברים ללא מסכים



חגיגת חורף בשיעור ספרות


לכבוד 21.12, היום הקצר בשנה, שממנו הימים הולכים ומתארכים, התנסו תלמידי ח' בכתיבת "שיר כדור שלג", שגם בו השורות הולכות ומתארכות באות אחת בלבד מדי שורה.

ההשראה: שיר ההוראות של ג'ון ניומן, יוצר בשיטת האוליפו
לפניכם/ן מבחר מהיצירות הקפדניות שהעמידו התלמידים בתגובה לאתגר.

מגבירים אור בעולם


קהילת תלמידים־הורים: הצלמת יעל אילן (אמא של נגה משכבה ח’) ומורה הדרך אריאל פוגלמן (אבא של דבש) מורה דרך למחייתו, חברו יחד והעבירו סיור בחצאי כיתות ששילב סדנת צילום בחושך ושיטוט חנוכיות קסום בסמטאות נחלאות.


בחודשי הסגר פרצנו את גבולות המסך והחלפנו את קורת הגג של ביה"ס בכיפת השמיים


בימי לימוד של כלל השכבות: ביקרנו בעמק הצבאים (ז' ו-ח') ובמשכנות שאננים (ט') בחודש האחרון.

המסקנה שנחזתה מראש: אין תחליף אמיתי למפגשים פנים אל פנים.


פאנל ערב חשיפה לחטיבות ביניים למחוננים ולמצטיינים בירושלים

(פגישה לתלמידי אופק, מרכז מחוננים)


יום חמישי | 26.11.2020 | ו' בכסלו תשפ"א

לצפייה לחצו כאן

*לתשומת ליבכם החלק של חט"ב יאסא מתחיל בדקה 17


ליצירת קשר עם חטיבת הביניים של יאסא – התיכון הישראלי למדעים ולאומנויות:


כתובת: החרצית 10, קריית מנחם, ירושלים

טלפון: 02-5418790 , פקס: 02-5418791

דוא"ל: hativa@iasa-school.org.il